
A restaurált festmény.
A nagy méretű kép szintén az erdélyi képek közé tartozik. A festékréteg elemzéséből kiderül, hogy Hincz a színeket gyorsan, nagyívű gesztusokkal festette, leginkább festőkéssel, mellyel rendkívül vastagon vitte fel a festéket a vászonra.
A festő ezután a képét sok helyütt alapozásig visszatörölte, ecsetnyéllel karcolta be, hogy végül megteremtse ezt a mozgalmas struktúrát. Csupán pár színt használt,festéskor ezeket keverte. A fehér, az ultramarin kék, a barna és a fekete szín alkotja a kép alaphangjait, majd egy kis narancssárga épp csak a jobb alsó sarokban megbújó ház-forma kialakításánál.

A festésmód és a rossz tárolási körülmények miatt a vastag festékréteg megtöredezett, mint ahogy a fenti képen is látszik. Ezt a tisztítás után súlyozással, vasalással egyenesítettük, a törésekbe került tömítésre ezután színben azonos retus került.

Egyenesítés és tisztítás után a felület.


Vattapálcikán a festményen lévő szennyeződés látható, a hajszálvékony repedéseket csak ecsettel lehetett tömíteni.

A festmény átvételkor még a tisztítás megkezdése előtt: itt jól láthatóak a jobb oldal sérülései és a hullámosodott, piszkos vászon.