
Reménytelennek tűnhet az a festmény, amelynek pont az arcán húzódik végig egy szakadás.
Az élberagasztott, kipótolt vászon.
A megrongálódott, gyűrődött vászon több helyen is kilyukadt és pótlásra szorult, de a legtöbb munkát és fejtörést az arc helyreállítása okozta. Ennek a szakadásnak teljesen láthatatlanná kell válnia a munka befejeztével- hiszen ez a festmény leghangsúlyosabb része.
A megrongálódott, gyűrődött vászon több helyen is kilyukadt és pótlásra szorult, de a legtöbb munkát és fejtörést az arc helyreállítása okozta. Ennek a szakadásnak teljesen láthatatlanná kell válnia a munka befejeztével- hiszen ez a festmény leghangsúlyosabb része.

Tisztítópróba ablaka.
A képen látható tisztító ablakot akkor nyitjuk a festményen, amikor ellenőrizzük a vegyszereket melyekkel a leghatékonyabban, ugyanakkor a legkíméletesebben tárhatóak fel a kép eredeti színei.
A képen látható tisztító ablakot akkor nyitjuk a festményen, amikor ellenőrizzük a vegyszereket melyekkel a leghatékonyabban, ugyanakkor a legkíméletesebben tárhatóak fel a kép eredeti színei.

A festmény sérülési kitömítve és pótolva.
A vászon kiegyenesítése miatt és a tisztítási, feltárási folyamatok együtt zajlottak, majd a kivételesen vékony vászon pótlására indiai selyemkreplin anyagot használva élberagasztással pótoltuk a sérült részeket. A hiányosságok tömítése után következett a helyreállítás olajretussal, majd a végső védőlakkozás.
A vászon kiegyenesítése miatt és a tisztítási, feltárási folyamatok együtt zajlottak, majd a kivételesen vékony vászon pótlására indiai selyemkreplin anyagot használva élberagasztással pótoltuk a sérült részeket. A hiányosságok tömítése után következett a helyreállítás olajretussal, majd a végső védőlakkozás.

Restaurálás előtt.

A festmény restaurálás után.